Want to know more about Dash? Check out how Amy uses Dropbox and Dash to make her day easier here! 

Forum Discussion

yoshio yuasa's avatar
yoshio yuasa
New member | Level 2
6 days ago

複数アカウントの使い分け

もともとのメールアドレスに基づいたアカウント①で使用していましたが、別のgメールに紐づいたアカウント②がグーグル上の無意識の操作で作成された様です。このために①アカウントのファイルリンクをアンドロイドスマホに送ると強制的に②アカウントのdropboxが開きます。どのように使い分けるのですか?又は②アカウントは使用しませんので削除すれば問題は解決しますか?

3 Replies

  • Hinano Maeta's avatar
    Hinano Maeta
    Icon for Dropbox Community Moderator rankDropbox Community Moderator
    5 days ago

    yoshio yuasa​ さん、こんにちは!

    ①アカウントのファイルリンクをアンドロイドスマホに送ると強制的に②アカウントのdropboxが開くとのことですね。

    この場合、すでにスマホのWebやモバイルで②アカウントでログインされている可能性がございます。

    一度、スマホのWebサイトのモバイルアプリのDropboxにログインしているアカウントを確認いただき、②アカウントでログインされている場合は、ログアウトいただき①アカウントでログインしておいてくださいませ。

  • yoshio yuasa1's avatar
    yoshio yuasa1
    New member | Level 2
    10 hours ago

    Hinano Maeta​ さん

    参考に成りました。ありがとうございました。 ②アカウントは削除しました。

  • Hinano Maeta's avatar
    Hinano Maeta
    Icon for Dropbox Community Moderator rankDropbox Community Moderator
    10 hours ago

    yoshio yuasa1​ さん、

    ご対応ありがとうございます。

    引き続き、よろしくお願いいたします。

About 質問する

Node avatar for 質問する
他のユーザーのディスカッションで回答が見つかる場合があります。回答が見つからない場合は、新しく質問してください。

Need More Support

The Dropbox Community team is active from Monday to Friday. We try to respond to you as soon as we can, usually within 2 hours.

If you need more help you can view your support options (expected response time for an email or ticket is 24 hours), or contact us on X or Facebook.

For more info on available support options for your Dropbox plan, see this article.

If you found the answer to your question in this Community thread, please 'like' the post to say thanks and to let us know it was useful!